Haluamme, että voit hyvin!

Liikunta lisää terveyttä ja hyvinvointia, mutta myös muihin elämän osa-alueisiin tulee kiinnitää huomiota.

Haluamme lisätä tietoa ja tarjota jäsenillemme apua terveellisten elämäntapojen omaksumiseen. Luennot ovat osa Palokan Ilon aikuisliikunnan tarjontaa. Jos et päässyt paikalle kuuntelemaan ja keskustelemaan, tässä teille aikaisempien luentojen materiaalit, olkaa hyvä. 

Liikunta ja Lepo

Sydänterveyttä liikkumalla

Marraskuun luennolla 23.11. käsitellään aihetta liikunta ja ravitsemus. 

  • Pidä ruokapäiväkirjaa 4 päivältä.
  • Voit joko kirjata tai kuvata ruuat ja juomat. Muista kirjata myös vedenjuonti! Yritä kirjoittaa/kuvata mahdollisimman totuudenmukaiset ruokailutavat.
  • Pyri kirjoittamaan/kuvaamaan yhden viikonloppupäivän ruokailut, sillä tottumukset eroavat viikonloppuna yleensä arjesta.
  • Laita muistiin myös kellonajat, jolloin syöt.
  • Kirjaa myös muuten päivän tunnelmat, oliko kiire, harrastitko liikuntaa ja paljonko jne.
  • Voit myös jo alustavasti pohtia, vaikuttiko päiväkirjan pitäminen syömiseesii.
  • Ensi kerran luennolla käydään läpi ruokapäiväkirjoja, joten muista ottaa se mukaan luennolle.